2 februarie 2009

cuvânt

După ideea bunei mele prietene Oxi am luat o carte și am căutat mesajul ascuns. Propoziția destinată-mi nu mi-a spus prea multe despre mine, decât că poate voi întemeia un nou cult. Sau poate eu voi fi chiar monumentul de baza, biserica. Cum nu cred decât pe jumătate în predestinare, mi-am propus, mai în glumă, mai în serios, să nu mă las nici îmbrăcată în robă, nici transformată în cărămidă roșie.
Însă jocul mi-a plăcut, și am ajuns de la a căuta îndrumare și statusuri la a căuta sensuri. Mă voi distra cu un dicționar, că tot nu fac vreo promenadă azi. DEX sau DOOM? N-am DOOM-ul nou, să-mi fie rușine, deci caut refugiu la Old DEXter. Îl deschid la nimereală, ca să nu favorizez nici un cuvânt, și ajung pe undeva pe la P. Îmi aleg un cuvânt - recunosc că am făcut favoruri, dar „protegui”nu-mi spune nimic și de „proteinoterapie” n-am avut nevoie niciodată - și intru într-un proces de brainstorming în timp ce împung cu privirea cuvântul „protesta” - „a protesta”.
Și ceea ce procesez înăuntru începe să iasă.
protestez = mă opun
protestez = dezaprob
protestez = contest
protestez = nu accept
Protestez împotriva frigului de afară, protestez împotriva războiului, protestez împotriva lui X, care se crede prea deștept, și protestez și împotriva lui Y, care n-ar zice o vorbă bună. Protestez împotriva ăluia care n-a citit un roman la viața lui și împotriva ăluia care crede că iluminism e atunci când aprinzi lumina. Protestez împotriva lui Guță și inculturii, împotriva aurolacilor și a șantieriștilor care n-au ceva mai bun de făcut decât să se ia de tine, împotriva câinilor de pe stradă și împotriva mizeriei. Protestez împotriva celor care nu se spală și mai ales împotriva dârei aproape verzi pe care-o lasă în aer după ce trec. Protestez împotriva ăluia care-ar fura o bomboană de la un copil și ăluia care te stropește când tu ești pieton, iar el la volan. Protestez împotriva celor care comit infracțiuni, și celor cărora nu le pasă de proprii copii. Protestez împotriva ălora care se dau prieteni, dar nu te mai bagă-n seamă după ce-au stors de la tine ce-au vrut. Protestez împotriva prostiei. Împotriva auriului. Împotriva pițipoancelor. Împotriva scârboșeniilor penibile care fac rime cu „talent, criminală, șucar”. La fel împotriva ăluia care-mi scrie „vin-o”. Protestez împotriva vecinului de sus care-mi pune trance după 1 noaptea. Și-ncă o dată împotriva lui pentru că în fiecare zi își găsește de lucru cu ciocanul. Protestez împotriva destrămării viselor din copilărie.

Și protest = reformă.
Le dăm să zacă?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu